onsdag 1 augusti 2012

Review glossybox juni

Nu har det gått en månad sen jag fick min glossybox och jag tänkte recensera produkterna nu. 

    Först och främst kan ni se att solskyddsfaktorn inte är mer på bilden och det är för att den är slut. Jag älskade den! Doften var god, krämen gick snabbt in i huden och lämnade den supermjuk och den skyddade kanonbra. Detta är verkligen en produkt jag kan rekommendera. Den får 5§ av 5 möjliga.

    Primern från Murad var även den en bra produkt. Den mattar ner en oljig hy och gör en fin bas. Men efter en heldag märkte jag att jag var oljig på samma ställen som jag brukar bli. Jag märkte faktiskt ingen skillnad på huden med denna primern. Har man en mindre oljig hy, men likväl är i behov av en primer, kan man testa denna. Men jag kommer inte köpa den igen. Den får 2§ av 5 möjliga.

    Håroljan från Maroccan oil är ju alltid en hit. Jag älskade att jag kunde prova både originalprodukten och lightprodukten. Min hårtyp är många hårstrån som är tunna och mycket fina. det gjorde att originalprodukten var för fet för mig. Jag kände att lightprodukten lämnade håret mjukt men mer naturligt. Jag älskar håroljor och kan verkligen bara rekommendera dessa. Men som sagt, fokusera på lightprodukten om du har finare hår. Min sambo som har stort, långt och mycket lockigt hår fick var försöksperson för originaloljan och den var så bra för honom. Så ni med lockigt hår, satsa på denna produkt. Lockarna blev så fina! Dessa får 5§ av 5 möjliga.

    Saltvattenssprayen från Tony & Guy var en helt ok produkt men inget för mig. Jag känner att saltvattenspray gör håret kletigt, tovigt och efter att tag ser det fett ut. Jag älskar mjukt, välskött och friskt hår och den nedmattande effekt som saltvattenspray har passar helt enkelt inte den look jag gillar. Ett stort plus för produkten var att den var volymgivande. Så mannen min fick även här vara försöksdocka för produkten och för honom var det en hit. Lockigt hår kan tendera att vara mycket torrt vilket självfallet gör att hans hår inte blir fett lika fort som mitt. Gillar du saltvattenspray borde du testa denna produkt. Men för mig blir betyget bara 2§ av 5 möjliga.

   Lipgloss spf 8 från anatomicals var också en ok produkt men inget jag kommer köpa igen. Jag älskar doften av körsbär men produkten är så extremt kladdig och sticky. Minsta hårstrå fastnar i läppglanset och jag fullkomligen hatar det. Nej denna produkt gav mig ingenting och därför får den bara 1§ av 5 möjliga. Hade doften inte varit så god hade det blivit en nolla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar