söndag 26 augusti 2012

Glossy & glamorous make-up tutorial

Här är premiären av min allra första make-up tutorial! Den ligger uppe på youtube och jag är så förväntansfull på om jag kommer få några tummen upp, kommentarer eller subscribers.

Här alltså filmen. 
Jag har valt att göra en glammig look med bronsfärgade skuggor, guldig highlighter och röda läppar.


Detta var min inspirationsbild:





















Snälla kommentera och säg vad ni tyckte om min video. Ska jag göra fler? Har ni någon särskild sminkfråga ni vill att jag tar upp eller visar? All feedback tas tacksamt emot och jag är så himla glad över alla er som läser min blogg. Ni är guld värda!

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte den var superbra och eftersom jag verkligen inte är särskilt duktig på olika sminkningar så fick jag en hel del tips.

    Det såg otroligt enkelt ut när du gjorde det.
    Hur lyckas du lägga på eyelinern så snabbt och perfekt?

    Jag får alltid jobba länge med eyelinerna och den blir sällan lika på båda sidor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!

      Jag blir så otroligt glad att du gillade den! Eyeliner är ju trixigt och det enda tips är öva öva öva! =)Då blir det dels bra och så går deet snabbare för var gång.
      I denna film har jag ju redigerat den så att den inte ska bli så lång och har därför inte med all tid det tog att lägga eyelinern.

      Eyeliner var även för mig en trixig grej. Men genom att testa flytande eyeliner, pennor, geleyeliner osv så lär man sig tillslut. Så fortsätt kämpa! Ett tips är att börja med en lätt hand och måla en tunn tunn linje nära fransraden. Sen kan du bygga på den försiktigt, både uppåt och utåt. Hellre göra för lite och öka, än för mycket som sen inte kan tas bort utan att förstora skuggorna du redan lagt!

      Jag har gjort en ny video som kommer läggas upp i slutet av veckan! Säg gärna vad du tyckte om den!

      Keep up the good work!
      KRam!

      Radera