tisdag 28 augusti 2012

Murad - skin perfecting primer, acne and shine control (recension)

Murad - skin perfecting primer, acne and shine control

Jag brukar sällan använda primer på hela ansiktet för det känns så otroligt kakigt.Sminket blir kakigt, tjockt och otroligt onaturligt. Denna primer fick jag i min juni-glossybox och har nu använt hela. Jag är mycket nöjd faktiskt! Primern är lätt, svagt färgad och går in fint i huden. Den lägger sig inte bara som en mask. Huden blir mjuk och foundation går på jättebra.

Denna primern innehåller salicylsyra vilket är bra för acnebenägen hud. Tricket med salicylsyra är att den ska få tid att verka på huden. Ansiktstvätt med salisylsyra stannar på huden i några sekunder innan det sköljs av. Primern stannar på huden under hela dagen innan du ska tvätta av sminket och då ger du den verkligen tid att verka i huden.

Personligen är min acne helt skev. Den reagerar jättedåligt på kraftiga acnemedel och lugnar ner sig när jag använder återfuktande och återfettande produkter. Därför var jag lite oroad över att denna primern skulle torka ut min hud ännu mer, men icke! resultatet blir jättefint!

Jag kommer definitivt köpa den här primern igen och med tanke på att Sephora i Köpenhamn säljer Murad blir det mitt nästa inköp där! Den finns att köpa på eleven.se men kostar då 540 kr för 30 ml jämfört med med skincity.se som säljer 30 ml för 489 kr. Jag har faktiskt sökt runt och hittat produkten för under 380 kr också så vill man köpa denna produkt gör man rätt i att surfa runt lite och göra en mini-marknadsundersökning.

Produkten får 4§ av 5 möjliga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar