torsdag 23 augusti 2012

Alessandro International - Pedix feet heel rescue balm (recension)

Alessandro International - Pedix feet heel rescue balm

Denna fotkräm fick jag i min glossybox för juli. Egentligen är nog detta är fantastisk fotkräm men den har två, enligt mina preferenser, stora nackdelar. För det första har den en mintig lukt vilket jag avskyr. Denna kräm har även en fruktig doft men som tillsammans med mintdoften blir ännu värre. Det andra är att krämen har en kylande effekt vilket jag inte heller uppskattar. Jag fryser alltid om fötterna om vill knappast att en kräm ska kyla dem mer!

Däremot gör krämen fötterna otroligt lena. Efter alla fotkrämer jag testat ger denna absolut bästa resultat. Jag behöver inte ens skrubba eller peela mina fötter utan en natt med krämen har tagit bort all torrhet. Men jag kommer inte köpa den igen.

Jag har hittat produkten att köpa online här och då kostar den 69 kr för 50 ml.

Jag ger produkten 3 § av 5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar