fredag 21 februari 2014

Ystad Saltsjöbad


Låt mig börja med att säga vilket UNDERBART ställe Ystad saltsjöbad är! Dygnet runt befann man sig i en oas av plingande musik, porlande vatten, god mat och väldoft. Vi åkte dit för söndagsmys, vilket innebar brunch, spa, spabehandling, trerätters middag och övernattning. 


Höjdpunkten på helgen var definitivt maten. Så oerhört god mat. Vi inledde söndagen med en brunch. Vilken brunch! Den innehöll ALLT. Det fanns verkligen ingenting som inte fanns upplagt på buffébordet. Mackor, frittata, våfflor, pannkakor, macarons, smoothies, bacon är bara några av alla de rätter som intogs. 


Ja, det är en chokladfontän ni skådar!

YSB är verkligen en lyxig plats. Varenda vrå har genomtänkt inredning och överallt glimmar tända ljus och varje hörn står färska blommor. Överallt var det ljust, fräscht och lagom ljudnivå. Nästa gång ska jag åka dit med David för överallt gick kärlekspar omkring och jag hade så gärna velat dela denna upplevelse med David.

Efter brunchen hoppade jag i baddräkten och sen badade jag i de varma poolerna utomhus. Så otroligt avkopplande att sitta utomhus, titta på havet men vara omgiven av det heta rykande vattnet. På eftermiddagen hade jag bokat in en timmes ansiktsbehandling och även här vill jag ge min behandlare toppoäng. Kunnig, proffisig, mild och trevlig. Min hy strålade. Min hy strålade så pass mycket att jag vid nästa löning ska lätta rejält på plånboken och köpa majoriteten av de produkter hon använde på mig.
På morgonen hade det dukats upp en frukost, nästan så gedigen som brunchen. I lugn och ro åt vi, läste tidningen för att sedan sakteligen packa ihop oss och åka hem. Men innan vi åkte hem var vi ju tvungna att besöka några butiker i Ystad, men mer om det i nästa inlägg. 

1 kommentar:

  1. Jag blir så avundsjuk, vilka fina bilder du har tagit, ska se till att åka ner med min mor för en spa-dag för WOW. Älskar att bada utomhus, kylan och värmen, mums.

    SvaraRadera