söndag 9 februari 2014

Söndagspampering och att känna systerskap!


Söndagar är den perfekta dagen för avslappnande aktiviteter. Långsamma promenader med en älskad under armen. Bilturer på den skånska landsbygden för att bilsnoka på tomter och hus till salu. Det är vad jag gjort idag. (ja minus promenaden, den hann jag inte med). Vad jag däremot hann med var öppet hus-galej hos min äldsta vän Johanna. Hon har äntligen tagit sin juristexamen och detta skulle firas med pompa och ståt. Vi har känt varandra i snart 25 år. Förstår ni! 25 år! Vi har gått på dagis tillsammans, högstadiet tillsammans, gymnasiet tillsammans och universitet tillsammans. Allt detta i olika konstellationer och ibland sammanlänkade vid höften, och vid andra tillfällen åtskilda. 

25 år är ett helt liv för vissa. Herregud, det är ett helt liv för mig, jag är ju bara 27 år. Johanna vet allt om mig och känner mig utan och innan. Vatten har runnit under broarna, hårda ord har slängts och år har gått utan kontakt, men på ett magiskt vis har vi alltid hittat tillbaka till varandra. Vi är systrar, och en syster hittar man alltid tillbaka till. Jag känner en så djupt rotad kärlek till Johanna. Barnet som blev flickan som blev kvinnan och som har stött och blött det mesta med mig. Som hyllat mig och skällt på mig. Som uppmuntrat mig och älskat mig. Som hjälpt och stöttat mig. Så som jag hoppas hon känner att jag gjort för henne! För systrar är vi, så känns det! Alla pojkvänner och tillfälliga romanser vi fnissat över, alla brustna hjärtan vi gråtit över, alla borttappade vänskaper vi sörjt och alla våra egna bråk som vi ångrat. Men alltid har vi hittat tillbaka till varandra. Som med en syster!

Nu har jag kastat av mig festkläderna och i mjukisarna. Jag har ätit semlor på höjden och tvären och mätt och nöjd är jag redo för att krama ur de sista timmarna ur denna söndag. Det blir OS, te, en god bok och lite pampering. Idag blir det en ansiktsmask från Emma S, ageless oxygen mask, med efterföljande ansiktsmassage i form av Clarins Lotus oil. Två ypperliga produkter som lämnar ditt ansikte sammetsmjukt och strålande. Det var kvällens hudvårdstips!

Hoppas din söndag blir avslappnande och skön! Vi ses imorgon!

1 kommentar:

  1. Vad fint med en så lång vänskap! Låter som en härlig söndag! Själv hann jag bara med promenaden. Ska också ta en kopp te, titta på mitt favoritprogram och måla naglarna :) Ha en fin kväll!

    SvaraRadera