söndag 13 juli 2014

Tack vare hovleverantören njuter jag hela helgen och in i veckan

 I Lund ligger den mest magiska blomsterhandel, Pretty Flowers, på Bantorget 6. Det är verkligen omöjligt för mig att gå in där utan att få med mig en bukett eller planta hem. Dels för att blommorna är så underbara och dels för att ägaren är den trevligaste kvinnan ever. I fredags slank jag förbi, jag menar hallå det ligger ju på väg till tåget!? Ut kom jag med ljusrosa rosor, så perfekta att man kan tro det är syntetiska. Jag ville ha en liten och knubbig bukett och hon band rena rama brudbuketten. 
Nu står buketten på spiselkransen tillsammans med vår nya lampa och av den anledningen är självklart ett blogginlägg om det på g. Blommorna kanske står sig lagom till att det är någon dag kvar för helgpåfyllning.

För det är ju något med att ha blommor, växter och buketter i sitt hem. Det ger färg, liv och elegans. Om man så går ut och plockar ängsblommar så ger det flärd, det behöver ju visst inte vara en dyr bukett för att den där speciella lyxiga känslan ska infinna sig. 

Nu gör vi söndag va? Det brukar innebära en mycket långsam dag hos oss. Bara skrota, storhandla, kanske något ärende, minst en film eller seriemaraton. Och inte minst ska vi ju förbereda oss inför måndagen. Den viktiga måndagen, den där huset ska besiktigas. OMG! 

1 kommentar:

  1. Wow vilken fin bukett, förstår att du har svårt att komma ut från affären tomhänt! Min sambo kom hem med en underbar grattis-till-semestern-bukett i fredags, det är verkligen det där lilla extra som gör rummet så mycket mer hemtrevligt!

    SvaraRadera