lördag 12 juli 2014

Elegance is an attitude

Det är i ärlighetens namn inte alltid enkelt att vara en beautylover i dessa soliga och svettiga tider. Mascaror rinner, foundation svettas bort och de ifyllda ögonbrynen kletas av mot glasögonens baksida. (Vadå, har inte ni det problemet!?). Lösningen på dessa problem är enkel. När allt ändå svettas bort, men du ändå vill ha en härlig look, är den knalliga läppen en evig vinnare. På sommaren är huden ofta god mot oss, kinderna är rosiga och ansiktet har av solen fått en naturlig bronsig glow. Det behövs ju inget smink.

En knallig läpp till ett brunbränt ansikte är divine! Ovan ser ni ett urval av mina favoriter och de sträcker sig från budget till lyx och är mina ständig vapendragare under sommaren. Rosa, fuchsia, korall och orange är smickrande färger som gör varje person redo att gå från day to night in a heartbeat! 

Så when in doubt, wear a knalligt läppstift! Alltid en vinnare!

2 kommentarer:

  1. Älskar bilden, så fin! Kör mest rouge, läppar, bryn och vattenfast mascara nu i sommar, sedan håller jag mig inne i denna hetta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack boo! jag håller mig också inne. det är så satans varmt och KVAVT ju!

      Radera