onsdag 2 juli 2014

En sommarutmaning

Härliga bloggerskan Pia, som skriver bloggen Bakom dörr nr. 11, har utmanat mig i en somrig sommarutmaning. (Bilden har inget med sommar att göra men en tager vad en haver). Örhängena är nya och en liten bara-för-att-du-är-fin-present från min hubby.
1. Hur ser mina planer ut för sommaren ?
Bara vara hemma. Kanske drar vi tillbaka till sommarhuset på den lilla ön. Eventuellt får vi ju en liten hund till oss lagom till semestern så då ska all tid och kärlek läggas på det lilla livet. Jag ska fortsätta förkovra mig i mina böcker och äta mig igenom minst tre stycken Elle Mat & Vin. Som sagt, en mycket ta det som det kommer semester.
2. Vad gjorde jag på midsommar ?
På midsommar var vi som ni vet hos våra vänner. Förövrigt kommer snart ett inlägg med bilder från deras hem för OH MY GAWD vad mysigt de har det!
3. Min bästa sommarfrukost ?
Det finns lite olika alternativ.
1) kall filmjölk med kanel och socker, detta ätes företrädesvis under en parasoll på en solig terass.
2) Pannkakor/american pancakes/fattiga riddare med lönnsirap och massa färska bär.
3) Nybakt bröd med smör, salt, ost och kanske en liten skvätt apelsinmarmelad.
Till detta ALLTID kaffe! Vad annars!?
4. Bästa sommarlåten ?
Nej inte sommarlåt. Utan det bästa att lyssna på under sommaren är ju alla sommarpratare! Så mycket känslor, kärlek, inspiration och engagemang de har väckt i mig genom åren!
5. Vad passar bäst på grillen ?
ALLT! En nyfunnen favvis är ju som jag bloggade om fetapaket på grillen. Alltså dör. Annars grillade vi marshmallows härom dagen som åts med jordgubbar och en sås gjord på turkisk yoghurt, lime och honung. Så ja, grilla allt!
6. Vad dricker jag helst i sommar ?
Mineralvatten, iste och lemonad!
7. Vad ska jag läsa i sommar ?
Fick igår hem en bokleverans från adlibris! Så jag ska läsa alla de böckerna! Och alla de jag inte hunnit läsa från min senaste inköpstur. Så ja, vi snackar typ 30 böcker. *mvh, sommarens mest asociala typ*
8. Favoritplagg under sommaren ?
Hatt och solglasögon. Är så solkänslig så jag klarar mig inte annars.
9. Bästa parken ?
Hatar parkerna i Malmö. Gåsbajs ÖVERALLT. SÅ jag hoppar parken jag.
10. Bästa badstället ?
I Malmö är det definitivt kallbadhuset. Lisa för själen. Annars älskar jag stränderna i Skanör & Falsterbo.
Nu till delen där jag utmanar några fellow bloggers. Jag utmanar:
Little Miss Consumer - Maria
Den enarmade banditen
Desirée & co
Anna Storm


Kör hårt tjejer!

6 kommentarer:

  1. Kul läsning och snygga örhängen!! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tack för utmaningen fina fina du! Jag har modifierat frågorna lite och svaren dyker upp på bloggen imorgon :)
    Och du - iskall filmjölk med socker och kanel alltså. Dör så gott.

    SvaraRadera
  3. Åh, jag ska försöka få ihop detta i dagarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa men vad kul!!! ska bli rolig läsning!

      Radera
  4. Fantastiskt fina örhängen! Och såna presenter är alltid trevliga :)

    SvaraRadera