måndag 14 juli 2014

:(

Alltså tack gode gud för besiktningsmän. Annars hade vi köpt ett sjujäkla ruckel. Vi snackar röta, fuktskador, mögel och möss, allt i ett och samma hus. Vojne vojne! (Möss!? For realz!?)

Klart jag är lite besviken. Man bonar ju in sig mentalt, googlar tapeter och solsängar. Ritar kök och drömmer om kakel. Men nej, jag är inte ledsen. Inte alls. Bara så himla lättad att vi fått tag på kanske Sveriges bästa besiktningsman som med van hand guidade oss runt och verkligen gjorde ett superbra jobb. Nu vet vi svart på vitt att vi fattar ett riktigt bra beslut som tackar nej till det här huset. 

Jakten fortsätter och jag har faktiskt inte tid att hänga läpp. För om en timme kommer fyra tjejer från den feministiska bokklubben hit och vem kan vara deppig då? Jag har förberett min del av knytiskalaset med en västerbottenost/skinkpaj (ja, som David gjorde men ändå) och lime & myntamacarons. De blev goda men hiskligt fula, och då brukar jag alltid lyckas med makarons! 

Nu ska det pratas feminism, jämställdhet, Almedalen och jag har redan förberett två samtalsämnen om det tryter på. "Vad tycker vi om strippklubbar och porr" är det ena och det andra är "nu har jag begett mig in i politiken och vem tänker rösta på mig" *stirrar ner dem alla en i taget* hehe! Nej skämt å sido, det andra samtalsämnet är "går feminism och skönhetsingrepp ihop?". Spännande va! 

Om du kära läsare har någon tanke kring detta så skriv gärna. Debatt i bloggen är minst lika rolig och VIKTIG som i livet där ute!

1 kommentar:

  1. Åh, spännande med hus.. Hoppas ni hittar något snart! =)

    SvaraRadera