måndag 7 juli 2014

Jag går i bröllopstankar

Som ni vet är vi bjudna på två bröllop i sommar och det ska bli underbart. Bröllop är ju i regel just det, underbara. Nu när vi är förlovade är det ju att man själv går med lite bröllopstankar. Vi har ingen stress och har sagt att vi skulle vänta. Det här med husköp lär ju bli dyrt och jag gör gärna en sak i taget. Men det är ju inte att man blir lite nyfiken på framtiden. Man börjar liksom suga på karamellen. Alla vackra platser är tänkbara festlokaler och helt plötsligt slinker bröllopstidningar ner i korgen för inspiration. 

Jag är inte stressad och det är kul att ha något att se fram emot, men det är klart man längtar. Hur blir vårt bröllop? Vad för klänning ska jag ha? DJ eller band, eller båda!? Jaja, skorna är iallafall klara och vigselringen med, men utöver det kan det bli precis hur som helst.

I helgen promenerade jag och David genom Malmö. (Bland annat lärde jag mig att det är en mycket dålig idé att ta en svettig långprommis i klänning. Hej brännmärken på låren!). Framme i slottsträdgården hörde vi ljudet av musik och där inne, i allt det där prunkande, satt en stråkkvartett och uppklädda gäster och så var det bröllop. Mjukis som jag är kom såklart en tår. Och så kom alla tankarna igen! Ska vi inte bara göra det nu nu nu? 

Men nej, nu nu nu ska vi lägga bud på huset och hoppas hoppas hoppas! För jag firar gärna en sensommar och höst i just det huset.  

2 kommentarer:

  1. Så underbart härligt att ha både husköp och bröllop framför sig. Lyllos dig! Det är ju lika kul och spännande båda delarna. I dag finns ju hur mycket inspiration som helst till bröllop. Jag antar att det kan bli svårt att välja bland allt vackert som visas i tidningar och så. Men du kanske har en färdig bild framför dig?
    Härligt i alla fall att drömma och planera!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad har jag inte övervägt!? =) Det är ju som du säger, så mycket inspiration. och valmöjligheterna är oändliga! så nej, inget är riktigt bestämt ännu. men jag och sambon har ju pratat litegrann om det och som tur är verkar vi stå rätt nära varandra! =)

      Radera