tisdag 8 juli 2014

Med huvudet fullt av inredning

Jag tänker oavbrutet på det här huset. Men man vill ju samtidigt inte jinxa det, inte ta ut i förskott. För tänk så blir det inte. Och ja, den risken finns ju såklart. Att denna husaffären går upp som en sol och faller platt som en pannkaka. Men fick man ju iallafall drömma under tiden. Och som jag drömmer. Odlingsbänken ovan är en mycket billig pjäs från Biltema. Den vill jag ha. Den ska få bli startskottet. Jag ska måla den och sen ska jag köpa alla dessa olivträd och zinkbaljor jag hela tiden går och tänker på. Jag googlar tapeter och marockanskt kakel, fiffiga badkar och vinkylar, och kylar och frysar också för den delen. Jag har börjat dammsuga Blocket och ja, vissa kanske tycker att jag tar ut det här i förskott. Men man måste ju få drömma. 

Jag tror på laws of attraction. Att det du skickar ut i universum det får du också. Det har funkat för mig varje gång jag verkligen velat ha något. Men det är klart att jag ändå är nervös. Jag vill ju så himla himla gärna att detta ska bli. Om det inte blir kommer jag bli besviken. Fast då är det väl bara upp på hästen som gäller. Jag fortsätter skicka ut i universum att det måste ske och efter lunch ska det bokas en besiktningsman och nästa vecka vet vi svaret. 

Men nu måste jag äta lunch för magen kurrar och jag behöver kött, sås och potatis och iskall Pepsi Max för att klara mig igenom denna dage. (Det tar mycket energi att gå runt och vara spänd). 

5 kommentarer:

  1. Oh jag är så glad för din skull!! I helgen blir det exakt ett år sedan jag och Cata la in ett bud på vår lägenhet - hela processen från det tills vi fick nycklarna tog nästan 4 månader (!!!) men helt klart värt det. Håller tummarna för er att det går bra med besiktning osv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej finis! alltså det är så nervöst. man mår typ illa. Men men, det är inte direkt som att man kan styra situationen utan man får väl bara gilla läget. Och ni köpte lägenhet i London, var det mycket annolrunda från en svensk köpprocess?

      Radera
  2. Åh vad jag håller tummarna för att huset ska bli ert :)! Förstår att väntan är galet jobbig!!

    (och du... jag är nog inte så bra på det här med listor, haha. Förlåt,för att jag glömde bloggcredda dig, lovar att bli bättre) :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack finis! och du är förlåten för denna bloggsynd!! ;) Kram på dig

      Radera
  3. Jag har den där odlingsbänken från Biltema på min balkong, den är inne på sin tredje sommar nu och är fortfarande fin så det är verkligen ett kap! Kul med husköp också, jag förstår att du längtar!

    SvaraRadera