torsdag 7 maj 2015

The land down under

 Jag har precis kommit hem från ett besök hos barnmorskan. Det var dags för en kontroll in the land down under i "halvlek". Att föda barn är ju en minst sagt utmanande uppgift och the land down under genomgår ju en hmmm how shall I put this, ansträngande prövning. Så det var med lite nerver jag gick iväg idag, men barnmorskan gav tummen upp och påminde om vikten av knipet. Tänk ändå, 5 veckor efter något så enormt utmanande som en förlossning så är man (någorlunda) tillbaka till där man började. Kroppen är ju bara så fantastisk.
Det är så roligt att kroppen även sakteligen börjar återgå till en form som gör att man kan börja snegla i gamla garderoben. Kanske inte skinnyjeansen direkt, men klänningar och plagg med lite stretch är back in business. Idag drog jag på mig en klänning från Filippa K och det var så himla härligt att få känna sig lite fin. På med lite snabbt smink och jag kände mig riktigt piffig faktiskt. 
Idag bär jag min "push-present" som jag fick av David. Ett ljuvligt armband från Thomas Sabo i roséguld med min månadssten, rosenquartz, i mitten. Och det matchar perfekt mina örhängen från Michael Kors som också är i rosé. 

Nu ska jag dricka upp sista skvätten kaffe för det är en lilltjej här bredvid som börjar vakna till liv. Finaste mormor var här och passade henne medan jag var på kontroll och den lilla stunden jag var borta gjorde mig galen av längt. Så kommer man hem till en snusande alldeles perfekt liten rosenknopp. Åh, så härligt va? Älskade unge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar