torsdag 14 maj 2015

Slottsträdgårdens café

 Alltså bara titta på dessa blombilder. De är inte alls redigerade! Detta är i Slottsträdgården här i Malmö. En tulpandröm helt enkelt. Jag hade kunnat fota 7.000 bilder där. En på varje blomma. Sagolikt! Vi har haft en underbar dag idag. Knallblå himmel, varm sol och långfika utomhus tillsammans med vänner och två exemplariska bebisar. Och nu ska vi allihop fortsätta här hemma hos oss. Grilla lite kött och lax, göra en god potatissallad och ikväll mumsa på lösgodis och god choklad. Idag känns det som sommar. Idag känns det som semester!
 Maten är otroligt god på detta café. Vi åt räksallad (välj den! En klassiker), hamburgare och jag åt en vegetarisk sallad med gula betor, granatäpple och fetaost. Smaskigt. Och såklart, rabarber- och hallonpaj till efterrätt. 
 Ser ni himlen. Jag kan aldrig se mig mätt på denna svenska knallblå himmel. Helt unik tycker jag. Det är verkligen en ljuvlig plats, Slottsträdgården. Att sitta i detta hav av blommor och grönska gör verkligen att man glömmer bort att man är mitt i stan!
Dagens outfit såklart!
Ny kofta från Lindex och nya pjucks från Mango
 Guldiga loafers! Hur perfekt!?
Här går jag med min bebis! Min Estrid!

2 kommentarer: