söndag 3 maj 2015

3 maj 2015 - 1 månad gammal

 Idag är en stor dag för både mig och mitt älskade barn. Hon fyller 1 månad idag och jag kan återigen bära min älskade älskade förlovningsring. Ringer pryder nu en hand som blivit solbränd av att alltid hållas högt när vagnen skjuts framåt och vars knogar blivit torra av att tvätta händerna hela tiden för att prioritera tösens hälsa. Den finaste ring jag saknat så oerhört under graviditeten där hela jag svullnade som en Michelingubbe!
 Tänk att hon varit hos oss i en månad. Att det är en månad sedan jag blev förälder. Mamma. Någons mamma. Hennes mamma. Som vi utvecklats på denna månad. Nu har min tös till och med vuxit ur sin lilla mössa och bodiesarna i de minsta storlekarna. Det är så man blir lite tålig av hur fort tiden går. 
 Nu sitter vi alla nersjunkna i soffan och jäser efter middagen. Vi kollar på mästarnas mästare och jag ska alldeles strax gå och lägga på en ansiktsmask. Är det inte bästa sättet att avsluta veckan? En kopp te, lite egentid i badrummet och sen lite kvällsläsning i den bok som för tillfället ligger på sängbordet. Vi är alla väldigt trötta här idag. Två nätter med inte sådär jättemycket sömn så jag tror hela lilla familjen ska ta och knyta sig tidigt idag. Bädda ned oss och slött lyssna med ett halvt öra på Agenda. 
Imorgon är en ny vecka. Vi inleder med BVC och kontroll av krypis förmåga att fästa blicken. (Ja, vi har legat i hårdträning den gångna veckan). Denna vecka tror jag minsann jag ska inleda projektet "fixa balkongen". Just nu finns det inte ens den minsta pinal där. Och så kan vi ju inte ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar