onsdag 13 maj 2015

Så har en långhelg påbörjats

Idag har lilla Estrid (alltså så gött att äntligen kunna skriva ut det) visat sig från sin bästa sida. Lugn och fin, sovit i vagnen i långa perioder. Jag har varit pigg och glad och bara varit fylld med så mycket energi. Jag körde en rejäl plock/städsession i lägenheten idag. Dock kom den energin nog för att jag bestämt att vi ska ha en städerska. En investering i mig själv och i vår relation. For sure.  Jag och Estrid gick på en kort promenad idag och köpte fredagsblommor. För även om det är onsdag så är det som fredag. Stora fluffiga hortensior i djupaste lila och en ny vit orkidée fick följa med hem idag från blomsteraffären. 

Det är helt ljuvligt att veta att David ska vara med oss i fyra dagar nu. Oceaner av tid. Vi ska fixa med balkongen, gå promenix i solen (för visst hoppas man på en sådan på kristi himmels?), sova och bara vara familj. Mest längtar jag efter den där soliga promenaden, med en kaffe i ena handen och David i den andra. Min familj. Så kär jag är i dem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar