måndag 11 maj 2015

På en solig promenad

 Idag är en riktigt härlig och solig dag här i Malmö. Jag tog krypis och smet inom BVC för att väga henne. Skönt att hålla koll på vikten nu när vi bara går dit varannan vecka istället för varje. 
 Det är verkligen härligt att få barn på denna tiden på året. Det är skönt ute, man behöver inte ha så mycket på sig och det gör ju så mycket för välbefinnandet. Att få solstrålar på ansiktet och känna hur ögonlocken blir alldeles röda på insidan när man blundande vänder ansiktet mot solen. Det känns extra härligt att veta att det är långledigt denna vecka. David kommer vara hemma hela långhelgen och då ska vi äta gott, ta igen sömn och äntligen äntligen ta itu med balkongen. Jag plöjer inredningstidningar och bloggar för att få inspiration till balkongen. Nu kliar det verkligen i fingrarna att få sätta igång. 
 När vi kom in från promenaden lyfte jag av vagnens sittdel och bar upp. Nu sover lillsnäckan ute i den friska luften på balkongen och jag sitter i rummet och sneglar ut lite då och då. Det är verkligen så, den friska luften kan få både liten och stor att sova och sova och sova. Jag hade också kunnat sova länge, men inte tack vare den friska luften. Nej denna mamma får nog brygga en stor kopp kaffe nu. Kanske hinner jag bläddra lite i en härlig inredningstidning innan det är dags för krypis att vakna och äta. 

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder på dig och lillan.
    Ja det måste vara underbart att få barn denna tiden, man har massor med energi av det vackra vädret och man behöver inte ha typ halva garderoben på sig för att gå ut.
    Ha en härlig kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Vackra du! Sa mysigt ni har det! Kram

    SvaraRadera