fredag 31 januari 2014

TGIF


Det är inte klokt vad veckorna bara flyger fram. Man sitter där på söndagen och undrar vart helgen tog vägen och hux flux sitter man framför På Spåret och har fredagsmys. Jag är så glad att det är helg. Tid för mig, för oss, för kul och för återhämtning. Efter jobb styrde jag mina bestämda steg mot närmaste Pressbyrån för att unna mig några glossy magazines. Jag kom hem med skönhet och mode på både svenska och engelska. Denna helg ska jag läsa från pärm och insupa vad våren för med sig modemässigt.

Efter en snabb städning ligger jag nu på sofflocket och slötittar på Weeds. David stökar i köket och idag älskar jag honom ännu lite mer för han lagar min absoluta favvispizza. Tunn tunn botten, mozarella och chevré, toppat med ruccola. Blir gråtmild bara jag tänker på den. Jag ansvarar för kvällens efterrätt. Det blir en hederlig äppelpaj, gjord på äpplen från morföräldrarnas kolonistuga med massa vaniljsås. Åh, som jag längtar tills vi har våra egna äppelträd och bara kan gå ut i trädgården och plocka just det vi är sugna på!

Jag hoppas du får en underbar helg! Vad ska du hitta på?

1 kommentar:

  1. Vilken lyx med glossy magazines! Pizzan låter också fantastiskt god! Bra tips tills nästa helg. Vi har hängt i Ystad i helgen och tagit det lugnt.

    SvaraRadera