söndag 5 januari 2014

Holygrail hudvård


Dessa två produkter från Clarins är på min topplista över det absolut bästa hudvården. Jag har köpt dessa produkter om och om igen jag vet inte hur många gånger.

Clarins - Extra comfort cleansing cream
En av de bästa ansiktsrengöringarna där ute. Jag smörjer in ansiktet, när det är torrt, och masserar varsamt av krämen med hjälp av en blött och varm handduk. Detta gör jag två gånger, den sk double-cleansern, om jag har haft smink eller solskydd på mig. Rengöringskrämen är en av få produkter som inte ger mig acne. Dock har jag läst hos caroline hirons att de ska sluta sälja denna och istället lansera en uppdaterad version. Usch, hoppas den nya är lika bra!

Clarins gentle exfoliating toner
Detta är en exfolierande ansiktsvatten som ska användas av dem med så känslig hy att detta är den enda peeling de kan göra. Jag använder denna varje dag, morgon & kväll, och över ögonområdet, och älskar resultatet. Denna använder jag efter rengöringen och innan återfuktande toner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar