söndag 12 januari 2014

Kafferosteriet


Nu ska jag dela med mig av ett smultronställe här i Malmö. Lilla Kafferosteriet. Mysiga lokaler, underbart god mat och trevlig personal. Är man sugen på en riktig kopp kaffe, garanterad toppkvalité, då är det hit man ska gå. Det gjorde jag igår med David och lillsyrran Paula för att skämma bort oss själva med finfrukost. Syrran bor i Växjö nu men ska, tack gode gud, flytta hem igen till sommaren. Dessa långa studieår är snart över och vi får henne åter. Det ska bli den bästa av tid!
 
Om du kommer hit ska du dricka en kopp kaffe, äta en god macka och sen ett bakverk. Alla tre är så goda att det vore en synd att göra besöket men inte ta tillvara på det. Jag åt en macka med ruccola, chevré, pinjenötter och honung. Den fullkomligen smälte i munnen och jag kan verkligen rekommendera dig att testa denna. Sen blev det en klassiker, kardemummabulle. Den bullen tröttnar jag verkligen aldrig på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar