lördag 4 januari 2014

Julklappskollen #3 - det perfekta smyckesskrinet


Av David fick jag det mest underbara smyckesskrinet. Stort, rött och med mängder av fack, lådor och hemliga fickor. Att få lägga ner alla smyckena där var så oerhört roligt och det kändes verkligen som jag har en riktig smyckesskatt. Förövrigt väldigt strategiskt att önska sig ett smyckesskrin först för hädanefter så är den stående önskningen fina smycken att ha i skrinet.

På bilderna ser ni ett urval av smyckena. Här blandas pärlor med bijouterier, diamanter med glas och guld med plast. I en enda glittrande och underbar röra.

Varje morgon tassar jag fram till mitt skrin och öppnar upp det. Det är en så härlig känsla att varje dag stå där titta, vrida och vända för att sedan bestämma att just detta smycke blir det idag. Men det är klart, man hittar alltid ett par favoriter som går på repeat under en period. Kör du alltid på samma smycken eller är du duktig på att rotera bland dem?

6 kommentarer:

  1. Sv: Precis börjat titta på Breaking Bad. Varit sugen på att se serien länge och på bara 1 dygn har jag hunnit plöja sju avsnitt. Riktigt grym serie och förstår varför den varit så hypad :)

    Åh vilket underbart smyckesskrin! Du vet möjligtvis inte vart han har fått tag på det? Skulle själv behöva ett då alla mina smycken ligger hoptrasslade i en skokartong för tillfället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi började se breaking bad idag! =) ska bli så härligt med en ny serie att plöja. har du förresten ett "orange is the new black"? SÅÅÅÅ BRA!

      David låter meddela att smyckesskrinet kommet från Albrekts guld. Det fanns även i vitt och svart tror jag. Dina smycken förbannar dig just nu! Skokartong!? jag har då aldrig hört på maken! =)

      kram på dig

      Radera
    2. Haha nej skokartong är väl kanske inte bästa valet. Misstänkte att smyckesskrinet var därifrån, kikade på ett sådant svart strax innan jul. Superfint verkligen!

      "Orange is the new black" har jag velat se länge nu, så den hamnar allt på min "serier-att-se-lista" :)

      Och ja, vårens första uteserveringskaffe! Den känslan slår allt :)
      Bor på västkusten, närmare bestämt i Uddevalla. Kramar

      Radera
    3. åh orange is the new black är en av mina bästa serier ever! har du sett six feet under? det är min absoluta favorit. inget slår den serien, ever!

      Radera
  2. Oh my, vilket skrin!! Har just rensat och organiserat bland mina smycken under ledigheten och försökte få till bra förvaring för gamla smyckeskrinet räckte inte till ;-) sen hade jag turen att vinna min önskelista m smycken hos Edblads!! Ännu mer att lägga fint..

    Låter intressant med dessa serier, har hört om de innan... Ska lägga det på minnet. Tack för en inspirerande blogg!
    Hälsn Pillan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Pillan, vilken fin kommentar! tack! wow vilken vinst! har du visat på din blogg hur smyckena ser ut? för nu blev jag nyfiken! =)
      tack för att du gillar min blogg! välkommen åter!

      kram på dig

      Radera