söndag 28 juli 2013

Vichy - Aqualia thermal rich 48h hydration day cream (review)

Här skådar ni en underbar dagkräm. En stärkande och lugnande fuktkräm för normal/torr hy. Aqualia Thermal Rich innehåller thermalskt källvatten från Vichy, fuktgivande hyaluronsyra och Aquabioryl, som är en intensiv fuktbindare. Den unika kombinationen ger huden en intensiv och konstant fukttillförsel samtidigt som den verkar stärkande och lugnande för huden. Huden kändes mjuk, spänstig och härlig. I vintras var den kanon men när varmare väder kom fram blev jag lite oljig i pannan. Dock vågar jag inte skriva under på att det var själva krämen som gjorde det. Min hud har varit ur balans då jag växlat rätt extremt mellan olika hudvårdsrutiner så oljigheten kunde ha berott på lite allt möjligt.

Oavsett, en alldeles underbar dagkräm, med en ljuvlig doft. Min känsliga hy bara älskade krämen och all fukt. Självfallet innehåller denna kräm inga parabener.

INGREDIENSER
AQUA / WATER • GLYCERIN • DIMETHICONE • CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE • PENTAERYTHRITYL TETRAISOSTEARATE • BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER / SHEA BUTTER • SYNTHETIC WAX • ALCOHOL DENAT. • HYDROGENATED POLYISOBUTENE • AMMONIUM POLYACRYLDIMETHYLTAURAMIDE / AMMONIUM POLYACRYLOYLDIMETHYL TAURATE • PENTYLENE GLYCOL • STEARYL DIMETHICONE • GLYCERYL STEARATE • BEHENYL ALCOHOL • GLYCERYL STEARATE CITRATE • TRIETHANOLAMINE • SODIUM HYALURONATE • PHENOXYETHANOL • DISODIUM ETHYLENE DICOCAMIDE PEG-15 DISULFATE • DISODIUM EDTA • CAPRYLYL GLYCOL • CITRIC ACID • BIOSACCHARIDE GUM-1 • ACRYLATES/C12-22 ALKYL METHACRYLATE COPOLYMER • PARFUM / FRAGRANCE 

Som ni ser innehåller krämen sheasmör vilket är en riskabel produkt om man är acnebenägen, vilket jag är. Personligen tyckte jag inte att den framkallade några finnar men jag vill likväl höja ett varningens finger.

Pris: 198 kr
Betyg: 5/5
Var: Apoteket
Köpa igen: Jag tror det. Ska dock göra lite research om jag ska köpa denna eller den nya serien Thermal SPA. Dagkrämen finns här och nattkrämen här.

Någon som har erfarenhetet av Thermal SPA serien?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar