måndag 15 juli 2013

Clinique Even Better Foundation - review

Hallå, holy-grail foundation! Jag köpte denna lite sådär på en höft. Och herregud vad bra att jag gjorde det!

Jag har färgen "01-Alabaster" som riktar sig till oss med ljus hy. Den är lite gul för min rosa hudton men om jag noga blandar ner den över halsen och käklinjen är det inte som helst problem. Denna foundation säger sig jämna ut hudtonen. Den riktar sig till de med dry/combination och combination/oily. Jag är oljig ibland på vissa ställen, normal på andra och torr på tredje ställen (ja, huden är ett märkligt fenomen) men jag känner att denna foundation varken fäster på torra partier eller gör mig oljig. Nu på sommaren får jag en glansig panna men lite Rimmel stay matte powder fixar den biffen!

Denna foundation ska inom 4-6 veckor jämna ut hudtonen genom att den minskar pigmentförändringar och "age spots". Jag har inte pigmentförändringar utan kämpar istället med ärrbildning efter acne. Jag tyckte inte denna foundation hade ingredienser som minskade ärren i mitt ansikte, men där använder jag andra produkter som ska ta bort det. Dock fick jag en uppenbart mer jämn hudton när jag hade foundation på. Jag fick inte några finnar av denna foundation och jag har som sagt en acnebenägen och superkänslig hud.

Aktiva ingredienser:
Octinoxate 6%, Zinc Oxide 3.5%, Titanium Dioxide 2.9%

Ingredienser:
Water, Methyl Trimethicone, Phenyl Trimethicone, Dimethicone, Triethylhexanoin, Butylene Glycol, Trimethylsiloxysilicate, PEG-10 Dimethicone, Lauryl PEG-9 Polydimethylsiloxyethyl Dimethicone, Octyldodecyl Neopentanoate, Citrus Grandis (Grapefruit) Peel Extract, Betula Alba (Birch) Bark Extract, Citrus Jabara Peel Extract, Saccharomyces Lysate Extract, Trametes Versicolor Extract, Astrocaryum Murumuru Seed Butter, Sodium Mannose Phosphate, Glycerin, Sodium Myristoyl Sarcosinate, Methicone, Polyglyceryl-6 Polyricinoleate, Disteardimonium Hectorite, Dimethicone Crosspolymer-3, Isopropyl Titanium Triisostearate, Lecithin, Laureth-7, Tocopheryl Acetate, Magnesium Ascorbyl Phosphate, Dimethicone/PEG-10/15 Crosspolymer, Alumina, Sodium Chloride, Tetrahexyldecyl Ascorbate, Disodium EDTA, Phenoxyethanol, Polyaminopropyl Biguanide. [+/- Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499), Mica, Bismuth Oxychloride (CI 77163)] 


 Pris: 320 kr
Betyg: 5/5
Var: Kicks, Åhléns, typ alla skönhetsaffärer
Köpa igen:  JA! Absolut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar