fredag 26 juli 2013

Clarins - gentle eye make-up remover sensitive eyes (review)

Ahhhh sicken snoozefest, to quote fabolous Heidi Klum! För 300 spänn förväntar man sig magi! Eller hur? Det är väl inte bara jag som förväntar mig det?

Det här kommer bli den sämsta recensionen ever för det finns inte så mycket jag kan säga. Allt var liksom lagom. Den tog bort ögonsminket. Effektivt? Sådär får jag väl svara. Det var inte som en dröm där allt bara gled av, det vara heller inte en svettig gnuggkamp där sjuttioelva bomullspad gick åt. Den var lagom.

Något mycket positivt var att den verkligen höll sitt löfte om lämplig för känsliga ögon. Den sved inte alls. Så det var ju kanon. Trots detta är den parfymerad, med en gudomlig doft. Me like!

Andra positiva egenskaper är av enbart det ytliga slaget. Den ser lyxig ut, den ser lyxig ut i mitt badrumsskåp, jag kände mig lyxig när jag använde den. MEN, jag (som förvisso älskar lyx) läger hellre 300 kr på lite roligare lyx.

Minus är att jag inte upplevde den som särskilt dryg. Vilket gjorde att minna 300 kronor bokstavligen droppade iväg fortare än kvickt. Hur den funkar på vattenfast mascara kan jag inte svara på då jag inte använder vattenfast mascara.

Pris: 300 kr
Betyg: 3/5
Var: Kicks, Åhléns osv
Köpa igen: nej. Men det finns ju alltid julklappar och födelsedagspresenter att önska sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar