tisdag 2 december 2014

Tisdagmorgon

Här får ni en suddig bild av min morgonräddare. Konditori Ramklints serverar mig var morgon den godaste kopp kaffe som finns. Denna morgon var inget undantag. Oftast är det David som använder vår bil till vardags men ibland, som idag, kunde jag använda den. Det är så mysigt att pendla med bil, på en mörk och stillsam motorväg (nåja, lagom stillsam) och så lyssnar jag på P1 och känner mig vuxen. Sådär vuxen som man nog ska känna sig när man ska bli mamma. Sen parkerar jag bilen och svänger förbi kondiset för min goda kaffe i take away kopp. 

Idag är jag lite trött i kroppen från gårdagens vattengympa. Jag gör ju det var måndag. Guppar runt i en uppvärmd pool med en massa andra preggos. Först gympa och sen flytande avslappning som är såååå skön att man liksom nästan drägglar lite (tur man redan är i vattnet!). Efter gympan är kroppen lite mör och fogarna värker lite mer än innan, men det får det vara värt för dels är det skönt att röra på kroppen men framförallt gör avslappningsövningarna mycket för mitt sinne. 

Igår var jag också hos sjukgymnasten som konstaterade det som vi alla redan fattat, ja det är foglossning i blygdbenet som spökar och jag fick lite övningar som jag ska göra hemma. 5-6 gånger om dagen!!!!!!!??????111111 

Ja, det är en aning overkill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar