tisdag 20 maj 2014

Sjöscouten som äntligen blev kysst

Jag var 13 år och sjöscout. I tre veckor skulle vi vara på havet, på läger. Det hade precis börjat en kille på scouterna. Han var 15 år och egentligen var han för cool för att vara sjöscout men hade blivit ditsläpad av en vän. Han var det finaste jag sett och med en pappa från Marocco hade han både ögon och hår som natten. Vi seglade på vars en båt och jag satt i fören på min båt och tittade på hans båt och mitt hjärta fick inte plats i bröstet. De andra sa att han tyckte om mig och jag fick som yrsel. För jag var okysst och ingen hade någonsin valt mig. 

En morgon väcktes jag av en kompis som sa att de hade bytt ut besättningarna. Jag och han skulle segla en hel dag på samma båt. Jag var yr och nervös och gick till toaletten. Det är inte så enkelt att göra sig fin i seglarställ och flytväst så jag flätade mitt hår med darriga fingrar och tittade in i spegeln och tänkte tänk så händer det. När du går av i nästa hamn kan du vara en person som blivit kysst. Vi började segla. Vi satt bredvid varandra och sa inte ett ord. Det var den mest olidliga tystnad jag någonsin varit med. I timmar satt vi tysta men nära nära och till slut nuddade hans finger mitt finger. Och då gjorde han det. Då kysste han mig och alla såg det och vågorna sprakade och det var det mest perfekta ögonblicket i mitt 13-åriga liv. Ingen annan fanns för det var bara vi och inget annat kunde få plats i mig, bara hans ögon.

Jag gick av i nästa hamn. Yr och med de rosigaste kinderna och jag var äntligen en person som blivit kysst. Jag ringde mina föräldrar och sa nu har jag en kille, han är i skolkatalogen på översta raden, andra personen.

7 kommentarer:

  1. Haha vilken härlig berättelse!! Det fanns nog en mening att ni bytte plats i båtarna!
    Ha det gott
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror minsann de tutade ihop oss med flit. de var väl trötta på att se mig stryka omkring med sorg i blicken! =)

      Radera
  2. Vilken underbar berättelse. Hur gick det sedan, blev det bara under lägret eller finns han med i ditt liv fortfarande? Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vi var ihop i två månader innan han dumpade mig genom att sluta höra av sig! det var den kärleken det! ;)

      Radera
  3. Haha neeeeej vad gulligt!!! <3
    Älskar att du ringde dina föräldrar också. Jag hade ALDRIG vågat det i den åldern. Vågar ju fortfarande inte..

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja och jag stöter på honom på stan ibland fortfarande! lika fin är han! min första kyss, den är alltid speciell! jo jag vågade faktiskt berätta om allt sånt för mina föräldrar. vem man gillade, vem man hade hånglat med osv. de var alltid bra med att ta sånt! =) kram på dig och tack för din fina gulliga kommentar! <3

      Radera
  4. Vilken härlig historia, så sött. Kram Anette

    SvaraRadera