söndag 25 maj 2014

Ett långsamt slut på söndagen

Ute i köket står David och stökar med kvällsmaten. Än är det några timmar av söndagen kvar och vi ska spendera den så som jag gillar bäst. Jag ska rengöra mina sminkborstar, för det är en standard söndagssyssla. Utöver det blir det inte många knop. Vi äter lite middag, kanske tar fram lite av godiset som står i skåpet och sen ska vi med spänning följa valvakan.

Du har väl röstat? Det är så viktigt att rösta och jag menar att det är en demokratisk skyldighet att faktiskt gå och göra sin röst hörd. Vi röstade idag och det kändes lika viktigt och högtidligt som alltid. Jag kan bli lite rörd när jag går och röstar. Det är så viktigt och min röst spelar faktiskt roll just precis nu. Stort faktiskt. Vi ska vara lyckliga över att vi får leva i en demokrati.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar