onsdag 28 maj 2014

En sminkoas i vår huvudstad

Det brittiska sminkmärket Rimmel är billigt, prisvärt och håller himla hög kvalité. Jag brukar köpa lite Rimmelprodukter när jag är i London. Men till min stora lycka visade det sig att Åhléns city i Stockholm säljer Rimmel, jag tror de är enda butiken i Sverige. 

Jag nappade åt mig fem efterlängtade produkter. Tre ögonprodukter och två läppisar. Alla fem var 10 av 10 möjliga.

Från vänster:
Scandaleyes eyeshadowstick i champagnefärgade ""bulletproof beige" och brunguldiga "bad bronze". Alltså dör! Som en krämögonskugga med i pennformat! I love!
Apocalips (minns ej vilket namn) som är ett supertäckande läpplack! Dessa läppisar har hyllats över hela Youtube och jag har längtat så efter att få testa dem. 
Color rush balm från the Rita Ora collection (glömt namnet). En chubbystick imitation och jag avgudar chubbysticks. Bästa produkten ever! Detta är en pigmenterad berrypink-färg som ger den där perfekta jag-har-ätit-körbär-hela-livet-läppar. 
Scandaleyes shadow paint in "Rich russet". Denna ögonfärg målas på och sen sitter den som berget. Det är en helt galet vlpigmenterad produkt som ger glänsande beroendeframkallande resultat. Även denna har hyllats över hela Youtube och det var med fladdrig mage jag norpade åt mig ett ex av de få som var kvar!

Nu återstår bara att köra en riktigt testkörning på alla produkter! Längtar!

PS: Ni vet väl att Kicks, vars sminkmärke är förvånande bra, nu lanseras massa nytt. Bakade skuggor och bronzers, concealers, highlighters, chubbystickpennor och mycket mer. Jag får seriöst fysiskt kli i fingrarna. Hur kan en älska smink såhär mycket? Är det normalt?

2 kommentarer:

  1. hejsan! vad roligt att få hitta hit! underbart med glam!!!! =) glammar till det så ofta som det går...dock är jag inte så himla bra på just det här med smink. blir mest lite rouge och mascara...men till fest är ju vingarna på iaf! =) ha det så gott. kram

    SvaraRadera
  2. Det var längesen man hörde något om märket rimmel, det köpte jag alltid förut, men sen försvann det från butikerna, men kanske är på väg tillbaka igen nu då.
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera