onsdag 21 maj 2014

Där ute susar landskapen förbi

 Nu sitter jag nedsjunken i tågets säte och utanför fönstret swischar Sveriges olika landskap förbi. Jag har parkerat mig med datorn i knät, kollegan framför mig och kaffet bredvid mig och jag är redo för huvudstaden! Det finns något så lyxigt över ett par dagars bortajobb. Lite som att man är ledig. Inte för att man inte gör något utan för att man inte går enligt sina vanliga rutiner. Det är väldigt sövande det här, att vaggas på ett tåg. Det är tur att jag sitter mitt emot kollegan annars är risken stor att jag somnat mot hennes axel, och möjligtvis dreglat en aning.
Någon timme till, lite slösurfande på era bloggar och sen hotellsäng och krispiga lakan. Det blir bra det!

4 kommentarer:

  1. Hotellsäng och bloggslöa låter hur skönt som helst. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. dessvärre sov jag inte alls särskilt bra! :( lyhört och många dörrar som slog igen i närheten. men men, vem är jag att gnälla! =)

      Radera
  2. Hoppas du fick en bra jobbresa. Skönt att åka tåg så där. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. so far so good! lite lyhört hotel, men det går! =)

      Radera