torsdag 3 april 2014

Sommartiden har fått mig ur balans


Denna vecka har flugit fram i en rasande fart och alldeles snart är det helg. Jag har ännu inte återhämtat mig från bytet till sommartid och det är hiskeligt svårt att gå upp om morgnarna. I vanliga fall är jag som Skalman. Jag har en mat- och sovklocka som ringer på minuten, men nu är allt lite all over the place. 

Mitt jobb är som en ketchupflaska, det kommer ingenting, och sen BANG, kommer allt på en och samma gång. Jag har så himla mycket att göra och jag fick blixtinkalla stackars sekreteraren så att jag imorgon kan få riva av skrifter utan att bli störd av telefonen (som hos oss kan ringa konstant). Men sen, sen är det helg. Fredagsmys hos mammi och pappi. Första fredagsmys med hela familjen boendes i Malmö på sex år!! Det ska ätas tacos och mysas så att tårna krullar sig. 

Till helgen har vi storslagna planer. Jag, Dave och Paula ska stå på loppis på Malmömässan. Nu ska vi sälja ut allt gammalt skit man samlat på mig. Jag måste ha rensat ut minst 2/3 av min garderob. Vi har plockat grejor från svärisarna, mina föräldrar och från oma och opa. Det kommer bli en megaloppis med massor med utställare så hörrni, nu är det fyndläge! Kom och köp!

Ni vet ju vad de säger. One woman's trash is another woman's treasure! Nu ska jag bädda ner mig i soffan och slumra lite till ljudet av hur David stökar i köket. Idag var jag sugen på något kött med fräscha grönsaker till. Och ett kallt glas Pepsi Max, min bästa lyxdricka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar