onsdag 30 april 2014

Maybelline Color Tatoo - the neutral collection

Bild: Temptalia (Bästa sminkbloggen ever)


Maybelline color tatoos är något av det bästa som hänt mig i sminkväg. Jag är fullkomligen besatt av dem. Jag har tre stycken i brons, roséguld och matt brun. Det är en krämögonskugga som är sagolik både själv eller i lager med ögonskugga. Tyvärr är det många färger här i Sverige som inte faller mig i smaken. Det finns en sagolik turkos krämskugga men handen på hjärtat så använder jag inte turkosa ögonskuggor särskilt ofta (läs typ aldrig). Jag avskyr att köpa smink som jag vet att jag inte komma använda särskilt mycket. Jag är mer en nude-kind-a-gal. 

Maybelline lanserade en limited edition kollektion med 6 stycken (här ovan alla fem utom den svarta) nya krämögonskuggor som gick under namnet "Dare to go nude"-collection. För det första släpptes kollektionen bara i USA *how rude* och för det andra ska dessa färger inte ingå i bassortimentet *how very very rude*. För mig är det obegripligt att en turkos färg ingår i bassortimentet, men att de användbara beiga, bronsiga och guldiga färger inte är här för att stanna.

Jag har sett att dessa går att köpa oanvända på eBay och jag är så sugen. Vi snackar att jag typ blir lite gråtig för jag vill så gärna ha dem! Eller någon läsare som sitter på ett par oanvända kanske!?

Neutrala krämögonskuggor, det mina vänner, är en lisa för själen. Den må vara materiell, men ack så viktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar