måndag 3 september 2012

Workappropriate make-up look


Idag hade jag en sminkning som jag tycker är lämplig för jobbet. Save the glitter for the weekend doll!

Jag skapade den såhär:
*Jag smörjde in min foundation - Maybelline Fit me (115) - med händerna för ett snabbt och diskret resultat.
* Sen fyllde jag i ögonbrynen med en ögonbrynspenna - Maybelline master shape brow pencil (dark blonde) och borstade igenom dem med en borste.
* Jag använde alla fyra skuggorna från - L'Oréal color riche (E3 infiniment bronze) med den ljusaste i ögonvrån, mellanguldiga skuggan över yttre delen av ögonlocket, den mörkare guldtonen suddade jag ögongloben och tillslut ramade jag in ögats övre och undre del med den mörkbruna skuggan.
* Inne i ögat målade jag med en vit kajalpenna - MAC (white) - för att öppna ögat och se pigg ut.
* Jag böjde fransarna med en ögonfransböjare - Shiseido
* Sen mascara - L'Oréal Mega volume collagen 24 h (black)
* Under ögat använde jag concealer - Maybelline Dream Lumi touch (nr1) - för att dölja mörka ringar och ge en lyster.
* För att hålla T-zonen matt använde jag lite puder - Make up Store (translucent) - över pannan, näsan och hakan.
* Jag markerade mina kindben och gav lite bronsig ton på tinningarna med en bronzer - Guerlain terracotta powder (00)
* På äpplet av kinderna tog jag rouge - Viva la Diva (blushing pearls)
* Som avslutning använde jag ett läppglans - Maybelline colorsensational cream gloss (cashmere rose)

Vad tycker du? Ska jag göra fler steg-för-steg tutorials här eller funkar det bättre om de är på youtube?

2 kommentarer:

  1. Vilken fin sminkning! Jättefint med ögonen! Jag önskar att jag kunde sminka mig som du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack hjärtat! Vet du, jag har ingen som helst utbildning inom smink utan har bara övat övat övat... mången gång har min look varit misstänkt likt en tvättbjörn!

      Radera