måndag 10 september 2012

Håroljor

Jag har testat massvis med håroljor och fullkomligen fallit pladask. Jag älskar vad de gör med mitt hår. I detta inlägg recenserade jag maroccan oil och här berättade jag om macademia oil. Dock är det kanske inte solklart varför man ska använda hårolja.
Bildkälla

Hårolja ska användas därför att det är en strålande produkt som verkar på många olika plan. Oljan gör höret mjukt, lent och  glansigt, den kan verka värmeskyddande (men jag kompletterar alltid med ett riktigt värmeskydd) och det formar naturligt lockigt hår i fina lockar och tar bort friss.

Hårolja kan användas i torrt eller fuktigt hår. Jag tar en liten mängd produkt, storleken av en halv 10-krona, och fördelar jämnt över håret. Dock försöker jag undvika ha ta oljan vid hårbotten. Jag fokuserar på längderna och framförallt topparna. Håret blir inte fett av oljan utan tvärtom friskt och glansigt. Vissa håroljor är dock mer tunga i sin konsistens och passar sig bättre för lockigt hår och exempelvis inte på mitt fina, tunna hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar