måndag 17 september 2012

SkinPlans ambassadör

Idag fick jag ett underbart roligt mail! Jag har blivit utvald att vara en av 80 ambassadörer som i tre veckors tid ska få testa skinplans produkter. För en beautyjunkie som jag så känns det ju helt galet roligt!

Men låt oss backa bandet lite. Vad är då skinplan? Skinplan är ett hudvårdsmärke som bland annat går att köpa på Apoteket. Med SkinPlans vetenskapliga hudanalys, kan man på 1 minut mäta och se hudens exakta tillstånd, för att sedan förstå hur huden mår. SkinPlan är uppbyggt för att behandla 27 olika tillstånd på huden som torr-, känslig, irriterad, eksem, akne och kombinationer som t.e.x. både torr och fet hud samtidigt. SkinPlan verkar också anti-ageing. Sortimentet består av hudvårdsprodukter med rengöring, ansiktsvatten, serum, kapslar, krämer, masker och pulver.

Jag gick således till Apoteket och gjorde en hudanalys. Resultaten skickade jag in till SkinPlan och nu kommer jag få en serie produkter som jag funka på just min hud. Jag är så förväntansfull och det ska verkligen bli roligt att efter tre veckor gå tillbaka och göra om samma test igen.

Jag har testat det mesta men aldrig riktigt hittat rätt. Jag har aldrig hittat produkter som tar bort min acne utan att totalt torka ut huden. Jag har då provat återfuktande produkter som tagit bort torrheten men gjort min t-zon otroligt fet och odräglig. Produkter för normal hy har lämnat huden i ett relativt gott skick men där jag trots det ofta känt mig torr. Listan är lång och min frustration på topp. Därför kom denna överraskning så lägligt det bara kunde. Nu längtar jag efter att få produkterna på posten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar