onsdag 19 september 2012

Real techniques - core collection

Som jag berättade i detta inlägget fick jag en god damn heartattack när jag insåg att eleven.se börjat sälja real techniques sminkborstar. Jag har en foundationborste för tillfället som jag inte är särskilt nöjd med och valde därför att satsa på att som första inköp, köpa "the core collection".

The core collection är skapad för att ge dig en perfekt bas och hud och följande fyra borstar ingår.

Borstarna beskriver jag från vänster till höger:

* Contour brush - detta är en spetsig, tjock och kompakt borste som är perfekt för att definiera konturer kring kindbenen. Antingen genom att använda contourpowder eller ovan kindbenen genom att applicera en highlighter. Jag älskar denna borste och känner mig så himla nöjd med denna. Jag använder den var dag.

* Pointed foundation brush - detta är en otroligt liten fondationborste vilket gör att det tar super lång tid att applicera foundationen samt att risken för borststräck är större. Däremot är denna borste ypperlig för att komma åt ordentligt under ögonen med concealer.

* Detailer brush - Detta är en borste lämpad för concealer eller som borste för läppstift. Denna är så liten, fin och perfekt rundad. Det gör att man verkligen kan måla läpparna på ett precist sätt. Jag använder denna borsten mest för att täcka mina finnar med concealer.

* Buffing brush - detta är setets stora stjärna. Detta är en borste som gjorts för puder eller mineralfoundations. Men jag använder det till min flytande foundation och resultatet blir underbart. Jag älskar denna borste och vill aldrig använda någon annan borste!

Förhoppningsvis kan jag snart köpa fler sminkborstar från detta märke och därmed fortsätta guida er igenom dessa underbara borstar.

5 kommentarer:

  1. Jag har deras rosa stipling brush samt den gula powder brush, älskar dem båda! Är ett stort fan av Samantha och Nicola Chapmans youtubevideor också, liksom deras svägerska Tanya Burr!

    /Bello

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bello!

      Ja, även jag är ett enormt stort fan av både Nic, Sam och Tanya. Älskar deras videos och tittar på dem om och om igen! Så jag blev inspirerad att göra mina egna videos!

      Har du ingen blogg?

      Kram på dig

      Radera
  2. Nej tyvärr, jag är nog ingen bloggande människa. Fast jag har allt varit sugen på att göra egna makeupvideos också (såg din och tyckte att den var jättebra!) men det får nog vara än så länge i alla fall.

    Kram!

    /Bello

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad glad jag blir att du gillade den. ska försöka få tid att svänga ihop några till. du får gärna ge feedback på dem då!

      Kram på dig!

      Radera
  3. Det ska jag absolut göra! :)

    Kram!

    SvaraRadera