torsdag 20 september 2012

Voluspa - atelier provence lavande (recension)


Voluspa - atelier provence lavande

Som (självutnämd) skönhetsexpert är det säkert ingen chock för er att jag äääälskar doftljus. Oh my, jag skulle kunna skriva en masteruppsats i doftljus. Doftljus gör allt. Det ger god doft, lyx i hemmet, avslappning, något vackert att se på, ljus under mörkare tider. Olika dofter tar fram olika känslor. Många tycker det är hål i huvudet att köpa ett ljus för flera hundralappar. Men då ska jag berätta en sak för er. Billiga doftljus från IKEA har usel brinntid och använder inte all stearin vilket i längden gör det dyrt att gång på gång behöva köpa de där billiga ljusen. Detta ljus fick jag av mina föräldrar i december och jag har använt det massvis med gånger men först igår tog det slut. Ni förstår, så bra PPU (price per use)!!

Detta doftljus kommer från märket Voluspa som gör sannslöst härliga doftljus. Just denna modell har en brinntid på cirka 50 timmar. Eftersom jag inte köpt den själv är jag osäker på priset men genom att surfa runt har jag sett att de ligger någonstans mellan 225-350 kr beroende på storlek, lukt osv.

Dessa doftljus är sagolika och denna doft får en solklar 5§ av 5 möjliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar