söndag 30 september 2012

Augusti glossybox review

Nu har det gått en månad sen jag fick min senaste glossybox och jag tänkte ge er en recension på produkterna.

* Orofluido - Beauty elixir
Denna hårolja är helt ok. Den är dryg, doftar gott MEN jag känner inte att den gör något för mitt hår. Den går in i håret men ger inte samma resultat som andra håroljor. Andra oljor gör mig hår superglansigt, otroligt mjukt och väldigt lättborstat. Denna olja gör typ ingenting. Jag är glad att jag fick den i min glossybox, och det var otroligt generöst att få en full size-storlek, men jag vill inte rekommendera denna produkt till er. Därför att det finns så himla mycket bättre håroljor ute på marknaden.
För 50 ml betalar du 169 kr.
Den får 3 § av 5 möjliga.

* BM beauty - pure mineral bronzer
Nej, flopp, skit, hamnade direkt i ge-bort-lådan. Det är jättefint att detta är en 100% naturlig mineralbronzer men färgen var rent för mörk för mig. Förpackningen är jätteliten och det var svårt att moderera mängden produkt på borsten. Lösa puderprodukter är inte heller något för mig. Det är svårapplicerat, faller ner på din hud som du gjort fin med foundation och kladdar ner HELA BADRUMMET OCH HANDFATET. Det tillsammans med den allt för mörka tonen fick mig att se ut som en påskkärring. Smink ska va kul, enkelt och göra en fin. En krånglig produkt som bara är besvärlig går bort för mig. Med detta sagt har jag inte burit bronzern en hel dag för varenda gång jag försökte mig på den blev det bara kaos. Tyvärr kan jag inte ge denna produkt ett betyg. Jag har inte kunnat testa den så bra som jag velat och därför lämnar jag en recension därhän.
För 4 g betalar du 119 kr. (rätt dyrt faktiskt)

* Jelly pong pong - lip frosting
Nu ska ni få se på en positiv recension. Jag älskar detta läppglans. Den rosa färgen är jättefin och lämnar en rosig mun. Även om själva glanset mattas ner under dagen behåller läppen en rosig ton. Den doftar jättegott. Däremot är produkten ganska svårapplicerad. Tuben är som en tandkrämstub, hålet där produkten ska ut är ganska stor och du måste trycka ut det på fingret och sen applicera med fingret. Det gör appliceringen relativit oprecis. Personligen har jag inga problem med applicering och det funkar bra för mig. Jag gillar verkligen denna produkt och även denna fick man i full size-storlek vilket var genröst.
För 15 ml betalar du 129 kr.
Den får 4§ av 5 möjliga.

* Weleda - Body lotion
Samma dag som jag fick denna produkt började jag använda den och den tog slut efter två gånger. Med andra ord gillade jag verkligen denna lotion. Doften är god, den gick direkt in i huden och framförallt gjorde den mig så himla mjuk. Detta var en wow-produkt och priset är kanon!
För 200 ml betalar du 199 kr.
Den får 5§ av 5 möjliga.

* Glossybox - lipstick
Nu blir jag faktiskt lite arg. Jag HATAR när glossybox slänger in sina egna produkter. Varför ska jag behöva betala så att de får göra reklam? varför ska jag betala för att få testa lyxiga härliga produkter när jag sen får deras skit. för ja, jag säger skit. Borsten jag fick för några månader sen var usel. Hårda borst och den gjorde applicering svår. Och nu fick jag ett läppstift i usel kvalité! Ni vet när man köper riktigt billiga läppstift så smakar de och luktar typ damm? De luktar gammalt? Så luktar detta läppstift. Detta känns som massproducerade läppstift från Kina som man köper på marknader i tron om att det är ett äkta märkesläppstift. Nej fy, jag får verkligen hoppas glossybox slutar upp med detta oetiska sätt. Det är ofin marknadsföring som inte passar sig när man tar betalt av sina kunder. Jag skulle, som jurist, vilja påpeka det faktum att glossybox marknadsförs med att man ska få testa olika märken och produkter, men att de aldrig påpekar att man kan få deras egna produkter. Det börjar närma sig området falsk marknadsföring.
Denna produkt får 0§ av 5 möjliga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar