söndag 13 september 2015

När den lilla familjen brunchade

 Idag må ni tro att vi har haft en riktigt fin och härlig familjeutflykt. Hela lilla familjen åkte till Ystad saltsjöbad för att äta deras sagolika brunch. Jag åt mest egg benedict och dessert medan David åt både färska räkor, kräftor och musslor. Estrid var som en liten dröm. Hon sov en lång stund när vi kom dit så vi fick äta i lugn och ro och allt kändes så fint och speciellt. Även om alla pratar om att man ska njuta av nuet, "tiden går så snabbt" vilket den ju också GÖR, så kan jag inte låta bli att drömma framåt. Vad kommer Estrid gilla på ett brunchbord? Vad kommer vi prata om? Hur kommer hon vara att umgås med. 
Jag hade en rätt casual look idag. Det känns som hela klä sig fint är satt på paus så länge Estrid är en kräkbebis. Därför blev det jeans, tischa och en fin kofta iallafall. Men det funkar ju det med. Även om just jeans kanske inte var ett så bra val efter denna brunch. Nästa gång krävs en bralla med mer resår! =)


 När allting flyter på såhär fint med Estrid som det gjort idag känns allting komplett. Då känns det som att vår lilla trio är oövervinneliga. Känslan som kommer över mig är att Estrid verkligen är min bästis. "Du och jag krypet" säger jag och hon tittar på mig och jag vet att hon vet att vi, vi är ett team. 
 Där ute stormade havet och det har varit en riktigt höstig dag idag. Men det gjorde mig ingenting. Att kura inne på saltsjöbaden och titta på folk och sippa kaffe passar mig perfekt. Överallt var ljus och fotogenlampor tända och en kille spelade flygel och sjöng fantastiskt och om det här är en fingervisning på vad som komma skall till hösten då är jag mer än nöjd. 
 Du och jag krypet! Estrid var strålande fin i orange leomönstrad klänning från Mini Rodini. Och dagen inleddes med strumpbyxor men efter en olycka senare fick den fina klänningen matchas med grå tights och rävstrumpor. Men det går ju faktiskt precis lika bra det med. 
Mätta och nöjda körde vi hem och både en mamma och en bebis somnade som stockar där bak i bilen och vaknade inte förrän bilen stod stilla utanför porten. Jag har inte riktigt kunnat gnida tröttheten ur ögonen så den får hänga med hela kvällen. Men det gör ju ingenting eftersom det ikväll blir pizza, lösgodis och Netflix och soffan! Allt som allt en helt strålande söndag och vad som faktiskt kändes som den första riktiga höstdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar