fredag 7 augusti 2015

Prideallsång

 Oj, idag blev det ett sent inlägg men det var besök på nya babysimmet och sen lunch och fick jag högst efterlängtad egentid och den mest ljuvliga massage. Därpå svirade vi snabbt om för familjemiddag med familjerna Svensson/Cronholm. Phew! Så det får bli ett inlägg här på kvällskvisten istället. 

Det är  regnbågsfestival i Malmö nu. Yej! Igår intogs Folkets park av boabärare, flaggviftare, paljettoutfits, barnfamiljer och allehanda festivalbesökare för det var dags för PRIDESÅNG! Prideallsången that is! Parken var fullsmockad och vi hade varit i affären och köpt prick allt som såg gott ut. Baguette, ostar, oliver, polly, grillchips, ölkorvar, charkisar och potatissallad. Sen satt vi ett gäng och åt, sjöng och skrattade. Bäst var Babsan och SÄMST var Günther. Günther var så sämst att jag inte kunde gå och lägga mig då ilskan bubblade och jag var tvungen att skriva en debattartikel till Sydsvenskan. Vi får se om de publicerar den. Oavsett så kommer jag skriva den här i bloggen också. 
I en varm sommarnatt klappade Malmös breda befolkning händerna och sjöng och jublade. Det är verkligen något så himla härligt med en folkpark och den stämningen som bildas när alla olika kön, etniciteter, åldrar och personligheter sitter sida vid sida och sjunger han går som en karl och ser ut som en karl. 
Vi hade köpt hörselkåpor till Estrid och jag var lite orolig för att hon inte skulle gilla dem. Men hon tyckte nog det var skönt för hon somnade med dem på och sov igenom kvällen. 
Vår fina grupp!
Älsklings-Sara! <3

Gäsp vad trött jag är nu! Imorgon är David borta hela dagen och kvällen på tennisturnering och middag så jag och Estrid rockar tjejhäng som kommer bli fab. Mamma och syrran kommer imorgon med frallor och gofika och sen ska jag fixa syrrans hår för hon ska få bröllop den lyxapan. Och sen är det ju pridetåget! Och om vädret håller i sig ska vi självklart gå i tåget för pride står för allt vackert jag vill lära Estrid.

God natt godingar! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar