fredag 27 mars 2015

Bernadotte & Kylberg

bernadotte kylberg sängkläder-1
Nu är vår säng så himla skön. Ända sedan vi fick upp sänggaveln känns sängen så mycket mer ombonad. Det fick mig även att längta efter att uppdatera sängkläderna lite. Jag visste att Åhléns samarbete med designerduon Bernadotte & Kylberg skulle innebära en lansering av sängkläder. När de landade i butik var jag inte sen på att plocka på mig två set. 
bernadotte kylberg sängkläder-2 bernadotte kylberg sängkläder-3
I mjukaste bomull och stillsamt ljusblått/grått passade dessa sängkläder perfekt till vår nya sänggavel. Mönstret är på nära håll ganska galet men på lite längre håll är det ändå ett vilsamt mönster att titta på. För er som gillar lite varmare toner säljs samma mönster även i en ljusbeige variant. 
bernadotte kylberg sängkläder-4
Med tanke på mängden tid jag spenderar i min säng just nu så är det ju viktigt att sängen känns mysig, mjuk och inbjudande. Sen kommer förhoppningsvis jag och krypis spendera lite tid där också och då vill jag såklart att hon bara ska ligga på det mjukaste av lakan. I hennes egen säng har vi bäddat med übermjuka lakan så hon kanske blir så bortskämd att hon inte alls vill ligga på morsans sträva Åhlénslakan!

Nu åker vi snart till BB för en ny kontroll. Vem vet vad som händer sen? Är det måhända babytime? Jag försöker hålla mig lugn och inte ha några förväntningar eller planer. Ta det som det kommer. Men denna väntan!! Man blir ju som tokig. Man går runt som en tickande bomb, rädd för när det ska smälla, samtidigt som man längtar efter att det ska smälla. Om vi får åka hem idag igen så blir det fredagsmys för hela slanten. Tacos, let´s dance och iskall coca-cola. Det får väl bli bra det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar