lördag 7 mars 2015

En långfrukost

 Med formfranska som sjöng på sista versen fanns det denna morgon egentligen bara en sak att göra. Bjuda över syrran med pojkvän och bjuda på fattiga riddare. Det är så lyxigt att bo ett par hundra meter ifrån varandra, till skillnad från de senaste åren när vi bott i olika städer. Jag dukade med mitt fina vita porslin som jag ärvt från min gammelmormor. En villeroy & boch servis i hela 12 delar! Men jag har börjat bli sugen på att samla på en ny servis. Spode gör så vackra koppar tycker jag, och jag hade inte heller tackat nej till en servis i musselmalet. Så vackert!
 Obligatorisk instagramsession! Efter långfrukosten, som även bestod av frallor, juicer och kaffe påbörjades stora fixardagen. Bebisens lilla säng skulle idag monteras, bäddas och pyntas. I all iver satte vi även upp en vimpellina och en tavla som vi köpte för evigheter sen. Nu har krypis fått sin alldeles egna hörna och det känns så skönt att ha hennes säng i ordning. Hon kan ju faktiskt komma när som helst. Nu känner jag att vi börjar komma i bra ordning. Allt är köpt, tvättat, vikt och lagt på plats. Bebisen, du är nu officiellt välkommen att titta ut. (vänta en vecka till bara så hinner mamma göra några andningsövningar, skriva förlossningsbrev och pappa hinner provköra sträckan till BB). 

Nu ligger jag med fötterna i högläge för de är just nu så svullna att jag blir rädd för mig själv. David har åkt iväg för att handla till ikväll. Det är ju mello ikväll igen och vi är såklart klistrade framför tv:n. Jag hoppas han köper massa smarriga grejor. Jag har i vart fall lagt in en beställning på melon och vindruvor för jag är en riktig fruktoman. Idag kände jag för att laga något jag aldrig testat förut, så till middag idag blir det hemlagad falafel. Hoppas det blir smarrigt. Har någon där ute testat att göra egna falafelbollar? Funkar det även om man inte har en fritös?


1 kommentar:

  1. Det är bara fantasin som sätter gränser, även formfranska på sista versen kan bli den lyxigaste frukosten!
    Hoppas att resten av er dag blev underbar :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera