söndag 8 mars 2015

Krypis egna hörna

 Såhär blev det när allt kommit på sin plats. Säng, med de obligatoriska nallarna, den underbara tavlan jag köpte för månader sedan och vimpeln som David valde ut. Därför att han älskar vimplar och tänkte att dottern hans borde göra det med. 
 Tavlan är en Mrs Mighetto och föreställer den charmiga Miss Tyra. Printsen är limited edition så just Tyra tror jag inte finns kvar. Men de andra prinsen, och vissa nytillkomna små rackare går att hitta här
 Sängen är bäddad med de mjukaste sängkläderna och filt från littleheart, som är i ekologisk bomullsjersey. Är det inte så med ens bebis, att man bara vill svepa in den lilla plutten i det mjukaste av mjukt. Inget får skava eller vara minsta strävt! Vi köpte sängkläderna på babyshop.se och filten fick jag i present på min ena babyshower. 
 Alla kompisarna är på plats och längtar efter krypis!! <3
Pastelligt, mjukt och smälter in övrig sovrumsinredning. Jag känner mig nöjd och glad faktiskt. Jag kommer på mig själv med att titta ned i sängen flera gånger om dagen i hopp om att hon ska ligga där. Men sådan tur har jag inte. Ut ska hon först, men sen, sen ska hon få snusa där bland stjärnor och prickar. 

Idag har solen lyst över Malmö. Vi tog bilen och åkte ut på lite utflykt. Besökte några butiker, köpte lite blommor och bara luftade oss lite allmänt. Nu ska jag krypa ned i sängen med kvällsmackor och te. Min huvudvärk och förkylning hänger kvar och jag orkar inte äta något annat än just lite mackor. Nu ska jag ta en varm dusch och förhoppningsvis så klarnar det upp lite i skallen. Nej, nu tar jag kväll och jag vet att filmen är redo och fruktsalladen klar och allt jag behöver göra är att krypa ned under lakanen och hålla söndagskväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar