torsdag 20 november 2014

Krypis egna askar

Jag berättade ju att jag köpte något litet till krypis och det blev två tjusiga askar från Hemtex. Har ni spanat in deras nya asksortiment? Så himla snygga mönster och färger, går att kombinera i oändlighet. De två askarna pryder nu min lilla blogg/kontor-hörna i väntan på att vi ska ställa i ordning krypis egna hörna.
Askarna får sällskap av ljushållare från Skultuna, doftljus från Diptyque och mitt nya hårspänne från Glitter.
Idag var vi på besök hos barnmorskan. Hon tryckte på blygdbenet och konstaterade foglossning och sen lyssnade hon på magen med dopplern och då fick vi högt och tydligt höra krypis lilla hjärta. Och som mamma till krypis kan jag helt objektivt säga att det var det mest perfekta, fina och gulliga hjärtslag någonsin. Alltså verkligen någonsin! Så självklart sprutade tårarna. Det är ju egentligen inte klokt. Där inne ligger min bebis. Som jag redan nu älskar så himla himla mycket. <3
Samtliga bilder: David Johansson
Jag tycker alltid det är en liten anspänning att gå till barnmorskan. Jag oroar mig för att något ska vara fel, eller att jag äter för lite så eller för mycket så. Man vill ju bara göra rätt. I sådana stunder brukar jag alltid tänka att jag gör så gott jag kan och det räcker gott nog. I dessa tider när man får sjuttioelva tips, råd och rön från media, omgivningen och bekanta är det lätt att bli nedslagen. Därför lyssnar jag på min kropp, min barnmorska och alla andra ger jag högaktningsfullt blanka fan i. Det funkar för mig.

Och vet ni, idag är det torsdag och det är typ veckans bästa dag. För man vet att imorgon kommer fredagen och sen är det helg. Bara den vetskapen gör ju att axlarna sjunker ner några decimeter. Så låt oss riva av den här arbetsdagen, för imorgon är det fredag. Då ska vi äta gott, ha fredagsmys och bara njuta av all tid som ligger framför oss! Underbart!

1 kommentar:

  1. Hej och kul du titta in o lämna kommentar! Blev superglad! Ja,jag tyckte också det var skönt att dom hade förståelse för de händer oss alla ibland vare sig vi vill eller ej ;) Fin blogg du har. Ha det fint. Kram Jannice

    SvaraRadera