måndag 17 november 2014

Fjäderkuddarna

 Vilken härlig dag det varit idag! Toppform, med preggomått mätta förvisso. Vi svängde inom Ica Maxi i västra hamnen och storhandlade och jag bara älskar att gå där. De har verkligen allt och det är så fräscht! Sen tycker jag det är nått visst med att storhandla. Fylla på skåp, lådor, kyl och frys med massa gott, grönt och härligt. Jag svängde ihop en snabb kräftstjärtspasta fräst i vitlök, chili och olivolja. Verkligen smaskigt. Det är väl den bästa stunden på hela dagen. Den när mjukisarna är på, man är mätt och lite slö och så har man någon timme kvar på kvällen. Jag älskar den här stunden. 
 Jag hoppade även in här ikväll för att passa på och visa er våra nya kuddar. Vi hade ljusrosa kuddar men som verkligen sjöng på sista versen. Det fick bli nya kuddar och jag hade sedan en längre tid tillbaka spanat in de där fjäderkuddarna som finns på Åhléns. Så det fick bli två sådana. Jag är helnöjd. De passar verkligen in med de andra två kuddarna i soffan. 
Härom helgen passade jag på att spika upp våra restrofeér i form av en tallrik från Indien, mask från Bali och mask från Kenya. Och när jag säger våra menar jag Davids för jag har inte varit i några av de länderna, men David har varit mest överallt i sin roll som resefotograf. 

Nu ska jag återgå till min premiärkopp glögg, något till avsnitt av Scandal och sedan en lång varm dusch och hopp ner i bingen. 

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Håller med dig om bästa stunden på dagen,såå mysigt.

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar hos mig!
    Så härligt det såg ut hos dig, ombonat och fint!
    Jag får lov att instämma, så skönt när maten är inhandlad och mjukisarna är på, då är det bara att slappna av:)

    SvaraRadera