söndag 21 juni 2015

Nu blir det söndagsmys

Vi har verkligen haft världens lugnaste söndag. Bara sovit ut, kollat orange is the new black och vilat. Estrid har mest ätit och sovit och till sitt (idag) stora förtret blivit badad. Det är lite lotteri det där med badandet. Det kan verkligen gå hur bra som helst eller bli en rejäl gråt- och skrikfest. Idag blev det dessvärre det senare. Men vid massagestunden efteråt med pappa hörde jag återigen hennes glädjetjut. Så förhoppningsvis blir hon inte allt för traumatiserad av veckobadet. 

Jag har haft pyjamas hela dagen och inte lämnat soffan många stunder. Ibland behöver man en sådan dag. Med bebismys, bloggläsande och serietittande. I köket står David och på spisen puttrar en köttfärssås. På tisdag åker han iväg på jobbresa igen och jag och Estrid ska fly solo. Inte lika läskigt som sist, men ändå lite. Och så känns det alltid skit när David ska åka. Trots att vi varit ihop så länge så hatar jag när han inte sover bredvid mig om natten. 

Så ja, jag har inte så mycket att skriva om här på kvällskvisten. Jag känner mig lite nere för att David ska åka bort och lite ångestfylld inför att vara själv med Estrid. Även om det gick bra sist så är det ju ändå läskigt. Så nu ska jag be om en extra stor portion spagetti och köttfärssås, poppa popcornen och hålla seriekväll hela långa kvällen. 

1 kommentar:

  1. Bada tillsammans kan det gå lättare. Slumra lite på mammas mage i varmvatten är inte helt fel.

    SvaraRadera