onsdag 10 juni 2015

5 empties - face

Efter min och Saras djupa och långa samtal om hudvård blev jag inspirerad att på studs göra detta inlägg. "Five empties". Fem tomma produkter. Dessa har blivit tried and tested till sista droppen och jag är redo att göra en recension. Så vi kör väl igång?

Body Shop - camomile cleansing oil
Detta är en GUDOMLIG rengöringsolja. Jag rekommenderar den varmt och vill köpa om den på studs. Denna olja använder jag på kvällen vid den första rengöringen. Jag masserar in den på torr hy, över både ögonmake och ansikte och den tar bort all makeup. Huden blir mjuk och smidig och jag fick ingen acne av den. Himla bra pris är det också. 210 kr för 200 ml.

Skinplan - skin repair day cream
Denna ansiktskräm är för överkänslig och irriterad hud. Jag är inte imponerad. Jag har mycket känslig hy och tyckte att den här dagkrämen sved litegrann och det är ju verkligen ett big no-no. Den kostar 335 kr för 50 ml och den var inte alls dryg. Istället tyckte jag den gick åt fort. Så nej, här tycker jag du kan spara in dina pengar. Det finns betydligt härligare dagkrämer än denna. Och till en betydligt bättre peng. 

Body Shop - Aloe calming facial toner
Jag älskar toners. Men de får inte bara vara som vatten, de måste göra något. De måste ha en effekt, ge en mjuk och återfuktad hud eller åtminstone lukta riktigt härligt. Det är verkligen inget fel på denna tonern, och jag ÄLSKAR andra produkter i denna aloe vera serie, men denna tonern gjorde varken från eller till för mig. Om du har känslig hy tycker jag du kan ge denna ett försök. 140 kr för 200 ml. Det är värt att testa. Men får min del blir det ett medelbetyg och varken en riktig hiss eller diss. 

Nuxe - huile prodigieuse
Jag är besatt av denna kultprodukt. De flesta använder denna olja på kroppen, vilket jag förvisso också gör, men framförallt är jag besatt av att smörja mitt ansikte med den. Trots min känsliga hy, och mängde essentiella oljor i oljan, får jag varken acne eller någon annan reaktion. Istället vaknar jag alltid på morgonen med en lugnad hy, med jämnare hud och världens mjukaste kinder. ÄLSKAR! Rekommenderar varmt. Sen är den som sagt kanon på kroppen (hej solbrända ben insmorda i denna olja) och även i håret! Love it! Buy it! 

REN - clarifying toning lotion
Ännu ett ansiktsvatten som var lite mellanmjölk. En toner som säger sig exfoliera huden och motverka finnar etc, men jag kände verkligen inte att den gjorde det. Istället var det en frisk toner som var behaglig att smeta på, men den gjorde inga underverk. 319 kr för 150 ml. Rätt så pricy och kanske inte så värd pengarna. Då skulle jag istället tusen gånger hellre rekommendera Clarins gentle exfoliating toner.

Gillar ni den här typen av inlägg eller är det ointressant? Ni som gillar hudvård får GÄRNA rekommendera era guldkorn. Jag är alltid besatt av att testa nya produkter! Så hit med with your bästa hudvårdsprodukter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar