onsdag 22 april 2015

När vi lyckades med badet

 Ni vet det där badet jag var lite nervös inför. Rädd för att ungen skulle bli så himla ledsen igen. Efter investering av en badtermometer så hade jag ju inget att oroa mig över. Lilltösen älskade det. Storögd och avslappnad flöt hon runt i karet och det var en så himla fin stund. Med lite bebisolja i badet blev hon så mjuk och fin efteråt och luktade som honung och blomma. Det var verkligen en underbar stund för oss alla tre. Jag och David blev så glada över att göra något för henne som hon mådde så bra av. Och gullungen själv trivdes verkligen som fisken i vattnet. Hon har aldrig varit så avslappnad som efter badet och det var en varm, mjuk och tung bebis som somnade i min famn. Nu längtar jag redan efter nästa bad. 
 Idag var vi riktigt äventyrliga. Vi gick på stan, in i affärer och åt lunch ute bland folk! Vi satt på en uteservering, allt för att undvika alla baciller där ute i världen. Istället satt jag och blängde surt på alla som rökte runt omkring oss. Vi tog två steg in på H&M men fick panik av alla människor, den höga musiken och bara kände alla baciller dras mot henne så vi flydde ut igen. Men jag fick iallafall köpt ett par skor på Mango, en lunch ute i solen och älskade skrutten sov 4,5 timme i vagnen. 
Nu kelar vi alla i soffan tillsammans med mormor som kommit över för kvällsmat och att titta på Sveriges yngsta mästerkock. Vilken dag! Livet på en pinne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar