tisdag 21 juli 2015

Via Napoli och kusinmys

Igår mötte jag Ewelina, från min mammagrupp på BVC, utan barn för lite hederligt tjejhäng utan krälande eller gnälliga bebisar. Vi kunde välja restaurang utan att fundera om platsen var barnvagnsvänlig och om det fanns skötbord. Åh, du ljuva egentid! Jag kunde bära en helsvart outfit utan vita kräkfläckar på och ha en väldigt opussvänlig läppstiftsmun! Lovely! Vi gick till hands down ett av Malmös absolut bästa ställen. Via Napoli, som serverar äkta napoletansk pizza och riktigt god pasta. 
 Det var en varm kväll och vi kunde sitta på uteserveringen och speja in i restaurangen och det livliga köket där italienare slängde pizzadegar och pratade högt. 
 Detta var himmelriket på en tallrik ska ni veta. Linguini, vitlök, olivolja, tomater och räkor. Tänk att något så enkelt kan vara så utsökt. Två latte på det och det var en mycket nöjd morsa som cyklade hem till en sovande bebis och sömnig man. <3
Kolla Ewelinas glitternaglar! Älsk på dem! 

Idag har Davids syster med familj varit över och det är så himla himla gulligt att se Estrid och kusinen Loella när de träffas. Båda så fascinerade över varandra. Det är verkligen fint att se!
 Lilla L fick lite Frostgrejor av oss och oh my god vad det gick hem! <3 Snart är det väl Estrid som med stora hundögon vill ha alla möjliga disneygrejor!
 Den stora inspektionen pågår! 
 Jag orkar inte gulligheten i dessa bilder! Hoppas det får många fina härliga somrar, lekstunder och mys ihop!

Nu ska jag ut på en promenad. Jag har hållt mig inne hela dagen och huvudvärken gör sig påmind så jag behöver nog rastas lite i den friska luften! Men annars går det ingen nöd på oss. David och Estrid sjunger barnvisor och jag hör pärlande bebisskratt från sovrummet och hela bröstet vill bara explodera. På spisen puttrar pastasås och vi är alla lediga och varje dag känns som lördag!

1 kommentar: