söndag 5 juli 2015

CCC Näset 2015

Igår hade jag en underbar heldag i solen, nere på Näset. Varje år anordnas den ordliga tävlingen CCC. Chix Champagne Challenge. I år var vi typ 50 tjejer som alla kommer från Näset och tillsammans firade vi 4th of July med en dag i amerikansk anda. Det var första gången som jag var på det här och det var FANTASTISKT. Kvinnoseparatistisk fest (typ) där dagens obligatoriska outfit var jeansshorts, rosa tischa och rosa peruk och kvällens obligatoriska outfit skulle också vara rosa. 
 På förmiddagen samlades alla för mingel, laguppdelning, rosévin och sedan amerikansk BBQ. 
 Eftersom vi alla var nära i åldrar och de flesta är uppvuxna tillsammans var det verkligen a walk down memory lane och nostalgin var på topp! Exempelvis avslutades kvällen på vår ungdomsoas, discot Strandbaden. På natten när jag gick till bilen, genom skogen som jag gått igenom sååå många gånger, tänkte jag på allade kvällar jag i sista sekund satte mig på cykeln och fullkomligen flög hem för att kunna stanna så länge det bara gick, men ändå inte komma hem för sent. Igår var det ändå en hel del tjejer jag inte träffat innan och trots det var det verkligen en så himla fin stämning. Pepp, kramar och mys!! Älskar tjejer! 
 Lillsyrran håller hov! <3 <3 <3
 Vi hade riktigt Hamptonskänsla av det här himla himla fina huset! Sen åt vi burgare vid poolen, jag sjöng USA:s nationalsång och vann sen pris för bästa performance! Alltså….dog! <3
 Laget jag var med i var team Florida! Årets hemliga lagsport var brännboll och med vinnarskallar och proffsboxare i laget var vi galet nära en vinst, men vi hamnade snopet på andra plats när de andra laget brände hela vårt lag ute. Men vad kan en begära när det är 30 grader varmt och vattenflaskorna hela tiden fylldes på rosévin! Då får man vara riktigt nöjd med en andraplats! 
 Efter spel och prisutdelning intog de fyra lagen vars ett omklädningsrum och sen skulle det piffas till tusen. Det finns något så himla härligt i det där att stå massa tjejer och trängas framför spegeln. Någon i bh och håret i en handduksturban, den andra målar den tredjes ögonfransar medan den fjärde lockar den femtes hår. Parfymer, hårspray och hudlotions skickas runt och outfits åker på och av innan det blir perfekt. Det finns en sådan härlig förväntan i luften i just de där tjejgrejorna. 
 Ser ni Gabbi! Så himla himla fin hon var! Värdigt vann hon också kvällens pris för bästa outfit! Vi åt pizza och svassade runt i våra rosa partyoutfits och väntade på kvällens nästa överraskning. 
 Finaste Lina som var en av de tre FENOMENALA CCC-arrangörerna! 
Titta, alla tjejerna i rosa som tusen vackra blommor!
 En buss kom och hämtade alla och vi åkte till Ljunghusenstranden för årets gruppbild. Sedan väntade sista etappen med middag, drinkbiljetter och disco och då fick kameran ligga kvar i bilen. Vid 12 åkte denna trötta mamma hem och när jag körde genom en fortfarande ljus Skanörsnatt och mindes alla gånger jag som tonåring åkt samma väg, men nu gjorde det som någons mamma, ja då kändes det i bröstet. Vilken resa man ändå gjort!
Sen kom jag hem till en man som väntade på uppe på mig och en bebis som snarkade sådär mystyst som bara bebisar gör och jag tog av min rosa outfit och hela hjärtat ville brista. För ibland är allt så fint att man knappt förstår att man är värd det. 

2 kommentarer:

  1. Vad fint Du skriver! Och en sån härlig dag ni måste ha haft! Har själv bott i Falsterbo i sju år, men flyttade utomlands som trettonåring så det där festandet på strandbaden missade jag ;) Men allt det andra kan jag ju sakna.. Men jag har min mamma kvar i Höllviken, så jag återvänder då och då och andas den där strandluften som är så saknad & så starkt förknippad med näset och mitt älskade Falsterbo! Och känslan att komma hem till sin bebis & sin älskade. Visst är det något som inte går att beskriva..!? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack finis! vad glad jag blir! vad härligt att du också kommer där nere ifrån. vart flyttade ni när ni flyttade utomlands? härligt med morsan kvar där nere så du kan besöka på sommaren. för det är ju bara sååå härligt på sommaren tycker jag. jag hoppas på att jag, man och bebis alla tre flyttar tillbaka till skanör snart!

      Radera