lördag 11 juli 2015

För nu har även jag sommarskinn

 Att bo i Malmö är underbart, men framförallt under sommaren. Att kunna promenera ned till stranden där solens sista strålar gör världen rosa är en lisa för själen. Den modige tar ett kvällsdop och sen flanerar man längs med stranden och ljudet av liveband, barnskratt, fnissiga ungdomsgäng och semesterfirare förvandlar Malmö till utomlands. 
 Så vackert att jag inte blir mätt på det!
 Den svala kvällsbrisen gör varma bebisar gott. De sprattlande fötterna är ett bevis för hur härligt min lilla tös har det. På fårskinnsfäll mjuk filt från beach house ligger hon bra i vagnen och plirar ut mot världen. När solens strålar slutat lysa och luften är stilla fäller vi ned suffletten så att hon får beskåda himlen, lövverken och omgivningen. Vilket hon gör med stora ögon. Tänk att få vara med i bevittna första gången en människa ser himlen, eller molnen eller lövverken som tronar upp över henne. Det är magiskt. 
Mina fina, starka och omtänksamma föräldrar, som är de absolut bästa morföräldrarna till Estrid. Som älskar henne, bryr sig om henne och skämmer bort henne. Precis så som riktigt riktigt bra morföräldrar gör. Slösar med mjuka ord, varma kramar och busiga kittlingar mot magen. 

Estrid sover nu i sin säng och David sitter och redigerar en film inne på sitt kontor. Jag sitter på balkongen och luften är lite kall, men ändå så går det att sitta ute. Imorgon åker vi till Ängelholm och träffar Davids familj och framförallt Davids systerdotter. Estrids kusin, och det är det gulligaste när de träffas. Hela hjärtat bara svämmar över. Snart kommer jag stänga ner datorn, krypa upp i soffan med en skål godis och en bok. Även om jag är föräldraledig känns det som att även jag är på semester. Om inget annat vittnar mina röda axlar om att jag tog en lång somrig promenad i solen idag och det känns ju som semester. 

4 kommentarer:

  1. åh det är något magiskt med havet alltså <3

    SvaraRadera
  2. ÅHH vilka magiskt naturligt vackra sommarfoton :) hoppas du haft en varm solig helg so far.

    Idag visar jag ett sommarhus to kill for på bloggen :)

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, vad glad jag blir! vår helg har varit solig, rolig och skön! nu väntar tre låååånga veckor med semester för sambon! så skönt!

      Radera